THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, January 16, 2011

Melewati hujung mingguku bersama Ina.....

adoi, asmara kat plkn la ni.walau hari jadiku semalam, tak kisah lah phostphone satu hari untuk sambutnya dengan yang tersayang, tengok dalam gambar di atas, 'sweet' kan.
Niat di hati sememangnya ingin bertemu dengan Ina di plkn, sejak langkah Ina menaiki anak-anak tangga bas lagi sebelum berangkat ke kem tersebut. Akan tetapi, aku terfikir, macam tidak logik je idea tu, mana tak nya, jarak tempat pengajianku dengan kem itu agak jauh, kira-kira 200 hingga 300 km.
Walaupun begitu, seminggu yang lalu permintaanku untuk meminjam kereta kawanku,'amiradli' telah tertunai lalu aku dapat bayangkan niatku untuk sampai ke kem itu akan tercapai. Aku ke sana bersama salah seoran kawan aku, 'kimin', sporting orangnya. Kereta itu ku memandunya dengan cermatnya, masuk ke kawasan plkn itu lalu membawa haluan ke tempat daftar, kad pengenalan ku adalah sebagai suatu jaminan daripadaku untuk pihak plkn,dan status pelawat diriku ini hanya tertulis pada satu kad yang diberikan kepadaku. Setelah selesai memakir kereta dalam tapak pakir, di hadapannya terdapat tempat pendaftaran para pelawat, setelah selesai melengkapkan butiran asas sebagai pelawat di dalam sebuah buku log yang telah rapi disediakan, aku di terjah dengan beberapa soalan daripada beberapa kakitangan yang bertanggungjawab di sudut itu. Aku terus bermain dengan cara halus agar dapatku pikat fikiran-fikiran 'si burung-burung candik'(pegawai plkn) itu. Senyuman dilemparkan terus tepat ke arah mereka, mata ceria melihat menjurus ke dalam anak mata mereka, setiap pergerakkanku dihitung disusun mengikut yang sebenarnya, gaya persembahan diri di hadapan mereka terus ku jaga, agar muslihat aku: aku mewatakkan diri ini sebagai sepupu kepada Ina menjadi. Dengan lentok melodi percakapan yang sopan dan teratur serta lontaran setiap kata-kata yang lembut, penuh merendah diri, pegawai-pegawai itu bersetuju membenarkan aku berjumpa dengan Ina, di sana Ina telah menungguku bersama seorang kawannya' Milah(Si petah berkata-kata). Aku dapat melihat dari jauh wajah Ina yang berubah ceria. "Ina terima kasih menyambut kedatanganku yang serba sederhana ini dengan kecerianmu sayang, bahagia sekali hatiku ini...." Bisik hatiku.
Aku terus berjalan mendapatkannya, kawanku menuruti dari belakang. Bicara pertamaku adalah merenung raut si dia yang mungkin pada wajahnya itu ada sesuatu keresahan di sebalik keceriaan tadi. Adakah rindunya padaku makna tersirat pada rautnya itu? Benar dan memang sebenarnya, matanya memang menawan; kening yang lebat di bahagian atas mata elok bentuknya, bentuk mata yang sederhana bujur-bulat bak 'hazelnut' melengkapkan kesempurnaan bahgian matanya, dan bulu matanya yang sedikit panjang serta lentik membuatkan diriku ini kaget seketika merenungnya. Mukanya agak kemerah-merahan diselubungi rasa malu. Comelnya sayang. Kami semua makan sambil berborak-borak. Kawanku ini agak kecoh orangnya, dan 'sebulu' jugalah dengan kawan Ina. Jadi, aku melihat leka sekali mereka berbual-bual yang duduk di bangku bersebelahan. Sedang Ina berkata-kata, aku juga asyik memandangnya. Aku juga turut melayani bicaranya dan memberitahunya sesuatu yang berkaitan dengan hubungan kami.Wow, romantiknya. Cuaca pun macam mendung dari tadi tetapi tidak menunjukkan tanda-tanda untuk hujan akan turun. Halaman persekitaran kem dipenuhi dengan elemen tumbuh-tumbuhan kehijauan dan bunyi-bunyian semula jadi hutan. Keadaan lokasi tempat itu agak jauh di pedalaman serta dibangunkan di kawasan yang agak tinggi pada paras bukit. Kami dapat merasakan sendiri suasana itu yang bagaikan menyambut kami ini dengan semua itu. Kehangatan cinta Ina dapat aku merasainya sama sekali. Terima kasih sayangku Ina............................

0 comments: