THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, September 12, 2010

episod 5

“best thing tonigt that we are not fighting, could we it that we have been this way before, I know you don’t think that I m trying, I know you’re wearing thin down to the core, but hold your breath, because tonight will be the night that I will fall for you, over again don’t make me change my mind, I wont live to see another day, I swear it’s true, because the girl like you is impossible to find, it is impossible to find……”
Bait-bait lagu itu mampu melentokkan siapa y mendengarnya dengan penuh penghayatan. Begitu juga dengan diriku ini, lagu itu penuh dengan emosi, dan dilengkapkan lagi dengan melodinya yang melankolik.
Deringan telefon mematikan lamunanku yang melilau entah ke mana. Susunan abjad konsonan dan vokal membentuk satu perkataan yang membawa makna nama seseorang pada skrin membuatkan naluriku terusik, setelah memerhati agak lama akan perkataan demi perkataan yang tertera, aku mula perasan yang aku sedang tersenyum sipu sendirian. Dalam masa yang sama aku menoleh ke semua arah, takut-takut ada mata yang sedang memerhatikan tingkah aku yang sedikit pelik tadi.
Pada malam itu, aku memanfaatkan semahunya faedah sistem jaringan hantar-terima mesej. Buat masa itu mata aku tidak lengang daripada tertancap pada muka depan telefon bimbit aku itu, jari-jemari sibuk memainkan peranan menekan punat-punat pada alat komunikasi tersebut dangan cepatnya, “alah bisa, tegal biasa”. Pertukaran mesej rinkas itu dapat mengabarkan aku tentang dirinya, serta kondisinya pada tika itu. Aku mampu mengukir senyuman kerna khabar tentang emosi si dia yang mula pulih dan aku dianggap sebagai teman yang mampu menyenangkanya. Bayangan wajahnya yang sedang senyum bertukar-tukar dengan keayuan ketika waktu girangnya terus menerawang dalam pandangan mayaku ini. Tirai pada tingkap kediaman sederhanaku mula kuselakkan sedikit demi sedikit agar pandangan malam ciptaan tuhan dapat aku nikmati, bentangan langit sejauh mata memandang mula mencuri perhatianku dek taburan bintang-bintang yang bergemerlapan menghiasi kegelapn itu,disempurnakan lagi dengan kegirangan pergerakan angin malam bagai mengetahui apa y sedang aku rasakan ketika itu lalu membuaiku dalam khayalan. Yang aku tahu sekarang ini memang, aku sungguh cintakan mu sayangku……Ya Allah ya tuhanku, kurniakanlah kepada kami berdua kegagahan sekuat iman-iman para sahabat, kesabaran setinggi ketabahan para anbia' dan kebahagiaan semurni ketengan taman-taman syurgamu, amin........Dan dal ini kerana ingin ku ciptakan episod-episod fitrah ini antara aku dan dia yang mendapat rahmat dan keredhaan daripadamu selama mana hayatku ada atas kurniaanNya.

2 comments:

Anonymous said...

wat the fish..?! karangan da mantap... tapi ade ayt2 yg menyakitkan telinge bile dibace...Kah4!!

Le gaRç0n sEuL... said...

ha3....dats da voice of my heart...i cant lie anymore