THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Wednesday, August 24, 2011

hu3 ragam-ragam baru sampai negara orang....

 bapa ankat kat rumah keluarga angkat
 rumah keluarga angkat
 avenue kat centre ville aix en provence
 kat pekan aix en provence
 pekan aix en provence lagi
 depan bengkel
 workshop praktikal
 kawan n senior aku
 muka sebam letih kot
 keluar dari bengkel
 berjalan ke bustop
 senior aku kat sini dan sekolah menengah dulu (smsainsmachang)
 bilik kat asrama
 lagi senio aku tu
 melihat lensa
 taman dekat rumah
 taman dekat rumah
 bilik rumah keluarga angkat
 wink
 side view plak...ha3
 inclined weird view
bla3...

bersuara lagi setelah sekian lama membisu.....





Orang kata nak mulakan makan seeloknya ada pembuka selera, begitu juga dengan tingkah bicara kita, tambahan lagi sudah lama menyepi. Salam ku hulur buat teman pembaca, maaf dipinta sekiranya ada y terasa selama ini, madah ku bermadah lagi selagi diri diingini begini.....
Sebenarnya, sedar tak sedar sudah hampir 6 atau 7 bulan hamba tidak mengarang di laman blog ini, halnya adalah sibuk dengan isu pengajian yang memaksa aku meminggirkan blog ini seketika waktu. Jika diringkaskan, bermula pada febuari 2011 hamba begitu tergesa-gesa dengan timbunan kerja-kerja pengajian, ditambahkan lagi  berdozen-dozen helaian nota dan latihan kena hamba habiskan dek kerana 'determination' y tinggi untuk berjaya dalam ujian akhir pada akhir may 2011. Itulah semua akan menentukan nasib hamba samada dapat menjejak kaki ke negara orang atau sebaWalaupun begitu, sempat lagi aku menyakat ina, "sayang. sayang ok kan kalau B pergi belajar jauh, sayang boleh tunggu B kan?" semua ini demi masa depan dan peluang sebegini bukannya selalu singgah dalam meniti masa hidup kita ini. Ina setuju. Hamba pun melalui minggu-minggu akhir di tempat pengajian dengan penuh semangat dan melepasi hari-hari yang payah ketika menduduki peperiksaan akhir.
Alhamdulillah semua berjalan dengan lancar dan hamba dapat melanjutkan pengajian ke luar negara. Bagi hamba, seorang pelajar yang kurang dari segi kebijaksaan semulajadi amat bersyukur mendapat peluang ini dan hamba tahu ramai pelajar-pelajar lain mengabarkan apa lah sangat kalau dapat belajar di luar sana, ujian-ujian untuk melepasi tahap ke sana pun tidaklah begitu sukar. Lagi pun, hamba datang dari keluarga yang miskin, jadi tidak mungkin hamba dapat melangkah ke negara orang dengan wang famili hamba.
Hamba meninggalkan tanah tempat lahir tepat jam 11 malam pada 19 April 2011. Perasaan begitu hiba dan pilu, hamba teringatkan famili dan hamba terlalu rindukan cik adik manis, Ina.
Bermula dari tarikh itu, bermulalah persepsi berlainan dalam menjalani hidup di negara orang, negara di mana suatu ketika dahulu terkenal dengan tokoh pahlawan yang bernama Napoeon Bonnapart.